Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

NEDER GEAR
E-mail: info@nedergear.nl

Braamweg 10
Soest 3768 CH

PRIJZEN
In het geval van vertragingen, nabestellingen of artikelen die niet op voorraad zijn, proberen we je zo snel mogelijk op de hoogte te stellen en je te vertellen wat we eraan kunnen doen - bijvoorbeeld je geld teruggeven of je helpen elders een vergelijkbaar artikel te vinden.

BETALING

NEDER GEAR accepteert betalingen met iDEAL, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay, Klarna. De betaling wordt pas van je rekening afgeschreven wanneer het artikel wordt verzonden. Alle bedragen zijn in euro’s en inclusief BTW.

BEZORGING

NEDER GEAR streeft ernaar om bestellingen binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling te verzenden. We verzenden binnen heel Nederland met PostNL. Thuisbezorging en verzending naar een pakketwinkel is gratis. 

OPMERKING: Als er geen plaats is op het afleverpunt, wordt je pakket verplaatst naar het dichtstbijzijnde afleverpunt, waarvan je op de hoogte wordt gebracht. Als er problemen zijn, neem dan contact op met de klantenservice.

Artikelen worden elke werkdag bezorgd. Je artikel wordt 1-3 werkdagen na bestelling geleverd. Tijdens drukke periodes kunnen langere levertijden voorkomen.

RECHT OP BEZWAAR

Er geldt een garantie van 2 jaar in overeenstemming met de Nederlandse Wet Verkoop van Goederen. Onze garantie geldt voor materiaal- en/of fabricagefouten. Afhankelijk van de specifieke situatie kun je het artikel laten repareren, ruilen, terugbetalen of een prijsvermindering krijgen.

De klacht is niet van toepassing op defecten of schade veroorzaakt door onjuiste behandeling van het product/de dienst. Je moet een klacht indienen binnen een "redelijke termijn" nadat je het defect/defect hebt ontdekt. Als u binnen twee maanden nadat het defect is ontdekt een klacht indient, is de klacht altijd tijdig.

Als de klacht terecht is, vergoeden we je (redelijke) verzendkosten. Het artikel moet altijd in de juiste verpakking worden geretourneerd. Vergeet niet een verzendbewijs mee te sturen, zodat we je verzendkosten kunnen vergoeden. Neem contact met ons op voordat je het product terugstuurt om het zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Voor retourzendingen, klachten en gebruik van het herroepingsrecht moet het artikel worden verzonden naar:

Braamweg 10, 3768CH Soest

Neem contact op via info@nedergear.nl

Rembourszendingen worden niet geaccepteerd.

TERUGBETALING

Neem in het geval van een terugbetaling contact met ons op zodat het overeengekomen bedrag kan worden overgemaakt.

TERUGBETALINGEN/RETOUREN/RUILEN TIJDENS DE UITVERKOOP

Producten en bestellingen kunnen niet worden terugbetaald, geretourneerd of geruild tijdens perioden van uitverkoop, speciale promoties of speciale kortingen.

HERROEPINGSRECHT

Als klant heb je een herroepingsrecht van 30 dagen wanneer je bij ons winkelt. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen nadat je de goederen hebt ontvangen.

De termijn betekent dat je 30 dagen na ontvangst hebt om ons te laten weten dat je je aankoop wilt annuleren. 

Je kunt de aankoop niet ongedaan maken door de goederen te weigeren zonder ons hiervan op de hoogte te stellen.

Als je spijt hebt van je aankoop waarbij een gratis cadeau bij de bestelling is geleverd, moet de hele bestelling worden geretourneerd.

TERUGSTUREN

Zodra je ons hebt laten weten dat je je aankoop wilt annuleren, heb je 30 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.

Je moet zelf betalen voor het terugsturen van het pakket en je bent aansprakelijk als er schade optreedt tijdens het transport. Dit betekent dat je het risico van het artikel draagt vanaf het moment van levering tot het moment dat wij het terug hebben ontvangen.

Als je het artikel terugstuurt, ben je er zelf verantwoordelijk voor dat het goed verpakt is. Om de verwerkingstijd te verkorten, kun je een kopie van de orderbevestiging bij het pakket voegen.

Als je het artikel naar ons wilt terugsturen, kunnen we je helpen met het label en zullen we de verzendkosten in mindering brengen op je restitutie.

Stuur anders naar:

Braamweg 10, 3768CH Soest

Neem contact op via info@nedergear.nl

Je kunt niet annuleren door simpelweg te weigeren de goederen te accepteren zonder duidelijke kennisgeving.

DE STAAT VAN DE GOEDEREN BIJ RETOURNERING

Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen veroorzaakt door een andere behandeling dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen. Met andere woorden, je kunt het artikel uitproberen en het moet in dezelfde staat verkeren als toen je het ontving.

Als het artikel buitengewone tekenen van gebruik of schade vertoont, anders dan hierboven beschreven, wordt het als gebruikt beschouwd. Dit betekent dat als je de aankoop annuleert, je slechts een deel of niets van het aankoopbedrag terugkrijgt, afhankelijk van de handelswaarde van het artikel op het moment van ontvangst - van de retourzending.

Om een volledige terugbetaling te ontvangen, moet je het product 30 dagen testen.

TERUGBETALING

Als je je aankoop annuleert, krijg je uiteraard het bedrag dat je aan ons hebt betaald terugbetaald. In het geval van een waardevermindering waarvoor u aansprakelijk bent, wordt deze in mindering gebracht op het aankoopbedrag. Bij de uitoefening van het herroepingsrecht worden alle van u ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten als gevolg van uw keuze voor een andere leveringsmethode dan de door ons aangeboden goedkoopste vorm van standaardlevering), onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop wij bericht hebben ontvangen van uw beslissing om van het herroepingsrecht gebruik te maken, terugbetaald.

Terugbetalingen worden gedaan via dezelfde betaalmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. We kunnen de terugbetaling achterhouden totdat we de goederen hebben terugontvangen, tenzij je hebt aangetoond dat je de goederen tegen die tijd hebt teruggestuurd.

VERHAALSMOGELIJKHEDEN

U kunt een klacht over een product of dienst indienen bij de Europese Onlinegeschillenbeslechting.

U kunt een klacht indienen bij de Europese Onlinegeschillenbeslechting via https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

Om een klacht in te kunnen dienen, moet het product of de dienst waarover u een klacht wilt indienen minimaal €80,- en maximaal €900 hebben gekost. Er zijn kosten verbonden aan het verwerken van de klacht. Als u een consument bent die in een ander EU-land woont, kunt u uw klacht registreren op het online klachtenplatform van de Europese Commissie.

Het platform is hier te vinden: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Als je hier een klacht indient, vermeld dan ons e-mailadres: info@nedergear.nl.

PRIVACYBELEID

We hebben de volgende informatie nodig als je bij ons winkelt: Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.

Wij registreren en verstrekken de persoonlijke gegevens die nodig zijn om het product aan u te kunnen leveren.

De persoonlijke gegevens worden geregistreerd bij NEDER GEAR en vijf jaar bewaard, daarna worden de gegevens verwijderd.

We werken ook samen met een aantal andere bedrijven die gegevens opslaan en verwerken. Deze bedrijven verwerken gegevens alleen namens ons en mogen deze niet voor eigen doeleinden gebruiken.

We werken alleen met gegevensverwerkers in de EU of in landen die uw gegevens adequaat kunnen beschermen.
De verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens bij NEDER GEAR is NEDER GEAR.

U hebt het recht om te weten welke gegevens wij over u verwerken.

Als u van mening bent dat de gegevens onjuist zijn, hebt u het recht om deze te laten corrigeren. In sommige gevallen zijn wij verplicht om uw persoonsgegevens te verwijderen als u daarom verzoekt. Bijvoorbeeld als uw gegevens niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor we ze nodig hebben. U kunt ook contact met ons opnemen als u van mening bent dat uw persoonlijke gegevens in strijd met de wet worden verwerkt. U kunt ons schrijven op: info@nedergear.nl