Retourbeleid

We snappen het, soms werkt iets gewoon niet voor jou en wil je je geld terug. Zolang een artikel zich nog in de originele staat bevindt, accepteren we retouren, met inachtneming van de onderstaande regels. Geen van deze regels beïnvloedt je wettelijke rechten.

Vanaf het moment dat je het artikel thuis hebt ontvangen of het klaar was om opgehaald te worden, heb je 14 dagen om een retour aan te maken via onze klantenservice. Stuur een mail naar info@nedergear.nl met daarin je ordernummer en reden van retournering. Zodra je dat hebt gedaan, heb je vanaf dat moment nog eens 14 dagen om je pakket te retourneren via de door jou gekozen methode. 
Let op: als je de retour op de dag van ontvangst aanmaakt, heb je in totaal dus 14 dagen, maak je retour aan op de 14e dag dan heb je in totaal 28 dagen.

We streven ernaar om je binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel terug te betalen via de oorspronkelijke betaalmethode.

Als je een terugbetaling voor een artikel aanvraagt tijdens de bovenstaande termijnen, maar je kunt het om een of andere reden niet naar ons terugsturen, neem dan contact met ons op.

Daarna?
We accepteren geen retouren voor ongewenste artikelen na de hierboven genoemde retoursperiode. Als je probeert te retourneren, moeten we die artikelen mogelijk naar jouw standaard adres terugsturen en je vragen de verzendkosten te betalen. 

Hygiëne en de veiligheid van al onze klanten zijn erg belangrijk voor ons dus daarom kunnen sommige artikelen niet worden geretourneerd voor een terugbetaling. Dit heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

Je kunt een artikel natuurlijk uitproberen zoals je dat in een winkel zou doen, maar gebruik het niet te lang. Als een artikel terug wordt gestuurd naar Nedergear en de staat ervan is ongeschikt (bevuild, beschadigd, enz.) of het valt buiten de retourtermijn, dan kunnen we geen terugbetaling toewijzen. In het geval dat het artikel naar je wordt teruggestuurd, kan het zijn dat je wordt gevraagd de verzendkosten te betalen.

Nedergear of een partner van Nedergear inspecteert alle retourneringen. Alle producten moeten ongebruikt en in dezelfde staat worden geretourneerd als toen ze werden ontvangen om een volledige terugbetaling te kunnen ontvangen. Niet alleen is de originele verpakking vereist, ook alle kaartjes en etiketten moeten er nog aan zitten. 

Verantwoordelijkheid
Geretourneerde artikelen zijn jouw verantwoordelijkheid totdat ze bij ons zijn, dus zorg ervoor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken! Vraag hierom ook altijd een bewijs van verzending, voor het geval dat je contact met ons hierover moet opnemen.

We zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk aan ons zijn geretourneerd (het gebeurt!). Als we de artikelen kunnen vinden (dit is niet altijd mogelijk) en je wilt dat deze aan je worden geretourneerd, kunnen we je vragen om de verzendkosten te betalen.

Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren.

Redelijk gebruik
Als we een ongewoon patroon van retourneringen waarnemen dat niet goed aanvoelt: bijv. we vermoeden dat iemand zijn aankopen daadwerkelijk gebruikt en ze vervolgens retourneert of bestelt en terugbrengt - veel, veel vaker dan zelfs de meest loyale Nedergear-klant zou bestellen - dan moeten we misschien het account en alle bijbehorende accounts deactiveren. Als dit je overkomt en je denkt dat we een fout hebben gemaakt, neem dan contact op met de klantenservice zodat we het kunnen bespreken.

Als je account is gedeactiveerd en je wilt een geldige retournering doen, kijk dan in de e-mail die we je hebben gestuurd over het sluiten van je account. Hier vind je de details over hoe je een geldige retournering kunt doen. Je bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van de goederen die je ons terugstuurt. Alle retourneringen worden zoals gewoonlijk verwerkt zodra ze bij ons magazijn aankomen.

Houd er rekening mee dat we ons het recht voorbehouden om gerechtelijke stappen tegen je te ondernemen als de items die je retourneert niet overeenkomen met wat je hebt besteld.
Dit heeft geen invloed op je wettelijke rechten.